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Smile Box

2020.04
Branding Design
Package Design

100×180×60mm

브랜드 제휴몰과 자사몰에서 매출을 부스팅하기 위해 제작된 프로모션 패키지이다. Covid-19의 영향으로 위축된 분위기에 닥터자르트만의 건강한 아름다움을 유쾌하게 전할 수 있도록 디자인도 스마일 아이콘을 밝은 컬러로 디자인했다. 대량 제작에서도 최대한 선물을 받는 느낌을 전달하기 위해 리본 패키지, 포장시 가이드도 배포하여 컨디션이 일정하게 전달될 수 있도록 했다. 제작 후에는 인스타그램 포스팅 용도의 이미지 에셋을 제작했다. 개발한 패턴은 핸드폰 배경화면으로도 제작해 배포되었고 뉴욕 현지법인에서도 활용한 패키지가 제작되었다. 
동일 컨셉으로 제작한 카카오톡 선물하기용 패키지는 열었을때 사방으로 열리는 형태로 디자인하여, 안에 종이 꽃가루를 넣어 받았을 때 Wow-Point를 살렸다. 제작한 스마일 패턴은 그대로 사용하되 핵심 라인인 시카페어와 세라마이딘의 키컬러가 스마일의 얼굴 컬러에 적용될수 있게 하였다.
The Smile campaign was designed to boost online sales through promotional packaging on brand.com and other online retail channels. As the impact of Covid-19 keeps going, overall tone&manner is to deliver wholesome beauty that only can Dr.Jart+ offer. I designed the whole packing process to provide the product with the same status to the customer. After finalizing the package development, I also directed the image assets to post on Instagram. The smiling logo was also on wallpapers for mobile. This same pattern has also developed in the Newyork branch for distributing product to influencers. 
The same concept goes for Kakaotalk special gift package. The package maximizes the wow-moment when you open it, with glaring paper and confetti. Cicapair and Ceramidin package differentiated the colors of the smiling face. 

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